انالله واناالیه راجعون

درگذشت بانوی مدیر ومجاهد دکتر زهرا شجاعی مایه تاسف و تاثر بسیار است؛ عالم و قرآن پژوهی که عمر پرتلاش خود را وقف مردم و صرف خدمات فراوان کرد؛ زنی که درابعاد علمی وفرهنگی پیشرو وصاحبنظر بود. این ضایعه را به همسر گرامی، فرزندان عزیز و مردم ایران تسلیت می گویم.

دو سال پیش صدای جلسات قرآنی ماه رمضانش را در اختیار قرار داد که در صفحه اینستاگرام مرکز صلح و محیط زیست منتشر شد.

حالا صدایش را داریم که با درک عمیق و روزآمد از آیات الهی می گوید. به مناسبت آسمانی شدنش از قسمت ۱۵ که چنین روزی در دو سال پیش بود تا آخر را هر روز بازنشر می کنیم…

و سخنش را با چه آیه ای در روز ۱۵ ماه مبارک سال ۱۴۰۱ آغاز کرد👇

✅ گفتار ۱۵
با دکتر زهرا شجاعی در “عصری با قرآن”

نکاتی درباره آیه ۳۰ سوره فصلت؛
به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

📢 تلاش های دکتر شجاعی در دولت اصلاحات در راستای توانمندسازی و ترویج حقوق انسانی زنان ستودنی ست

📝 موسسه ی مطالعات و تحقیقات زنان در پیامی به مناسبت درگذشت دکتر زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات نوشت:

◀️ با تسلیم در برابر قضا و قدر الهی، ضایعه ی مؤلمه درگذشت سلاله ای از نسل سادات بانوی قرآن پژوه، متقی و متعهد سیده زهرا شجاعی حزنی عمیق بر جانمان نهاد.

◀️ سیده زهرا شجاعی؛ بانویی آگاه، پرتلاش، دغدغه مند و در عرصه ی علم نافع و عمل صالح منشاء خیر و اثر بود.

◀️ ایشان همچنین در راستای تقویت و توسعه مراکز مردم نهاد سهم بسزایی داشت که می‌توان به مشارکت و همراهی موثر مرکز امور زنان در دولت اصلاحات با موسسه ی مطالعات و تحقیقات زنان پرداخت که منجر به برگزاری نشست های تخصصی در راستای توانمندسازی و ترویج حقوق انسانی زنان شد.

◀️ موسسه مطالعات و تحقیقات زنان
از بارگاه بلند حق تعالی برای آن فاضله ی طاهره رحمت واسعه‌ی الهی طلب می‌کند.